O afacere mica este mult mai vulnerabila in fata schimbarilor si perioadelor de criza decat o afacere mai mare. Nu ai cum sa treci cu vederea ca nu ai nici bugetul unei afaceri foarte mari si nici instrumentele, strategiile, oamenii pe care sa te bazezi mereu ca sa iesi cu bine din orice situatie dificila. Singurele care te vor ajuta sa o scoti la capat intr-un fel cand ai probleme serioase cu afacerea ta mica in perioada de criza sunt tehnicile de supravietuire esentiale. Nu e ceva complicat, se pot implementa rapid si sansele sa iti revii rapid sunt mari daca te tii de ele.
Aceste tehnici de supravietuire pentru afacerile mici nu sunt o noutate. Le stiai deja inca de cand te-ai apucat de afaceri, dar poate ca nu le-ai dat atat de mare atentie. Dar a venit si perioada de criza si te-ai vazut nevoit sa faci ceva ca sa supravietuiesti, sa nu ajungi la faliment. Daca nu ai clar in minte ce poti face pentru afacerea ta in perioade de criza gasesti cateva solutii eficiente in randurile ce urmeaza.
Un nou canal comunicare si de vanzare on-line. Daca ai o afacere care se baza doar pe off-line in trecut incearca sa treci in totalitate pe on-line. Vinzi mai usor, iti poti face si site rapid, te promovezi mai simplu pe retele de socializare. Plus ca ai expunere mai mare, clientii ajung la tine mai usor, te poti promova in foarte multe moduri si ai toate sansele sa atragi clienti, sa fii gasit chiar si la cautarile banale pe Google.
Nu te rezuma doar la un site sau la listarea produselor pe plaforme de e-commerce mari. Gandesti strategii de vanzari, de promovare, marketing, publicitate adaptate on-line-ului si incearca sa ai de fiecare data o abordare fresh.
Noi servicii virtuale. Foloseste-te de filmarile 360, de filmarile obisnuite, gandeste tururi virtuale, prezentari virtuale, servicii aditionale gratuite virtuale. Intr-o realitate in care pandemia este inca la ordinea zilei si distantarea sociala inca se recomanda ca metoda de precauti, serviciile virtuale oferite clientilor vor fi primite foarte bine. Fii creativ, inventeaza servicii noi virtuale si incearca sa ai de fiecare data abordari perfecte, adaptate nevoilor clientilor tai. Vezi ce face si concurenta si vino cu servicii originale virtuale, implica toti clientii si incearca sa ai si un feedback din partea lor mai ales daca vii cu servicii virtuale originale, noi.
Un nou tip de livrare off-line. Incearca sa faci livrari acasa, sa preiei cat mai multe comenzi si sa le onorezi mai rapid, sa ai mereu stocurile refacute. Livrarile off-line acasa vor functiona foarte bine mai ales pe timp de pandemie, clientul isi poate alege on-line ce vrea, dar va primi totul chiar la usa, prin servicii de curierat rapid. Testeaza diverse tipuri de livrari si vezi care e cea mai potrivita, ofera si livrari gratuite la cumparaturi cu valori mai mari sau in perioade promotionale.
Produse noi in ofertele tale. Nu ai cum sa rezisti in perioade de crize daca nu vii cu noutati si la capitolul produse. Poti sa iti largesti o anumita categorie, sa vii si cu mai multe produse originale, diferite de tot ce vinzi sau de cele ale concurentei. Nu te feri sa incerci si sa aduci cat mai multe variante de produse noi, sa inovezi si sa produci, daca ai si fabrica, produse personalizate pentru clientii tai. Cu cat mai multe astfel de produse, cu atat mai bine. Iti cresti sansele sa rezisti pe piata daca ai si produse de top si cat mai multe noutati interesante in ofertele tale lunare.
Cauta clienti noi. Odata ce ai o baza de date suficient de mare te poti baza doar pe acei clienti. Dar in perioade de criza va fi nevoie de clienti noi, de extinderea bazei de clienti si de cat mai multi clienti fideli. Cautarile clientilor noi nu vor fi usoare, trebuie sa iti gasesti strategia perfecta in asa fel incat sa poti ajunge la ei cat mai repede si sa ii determini sa revina la tine cand au nevoie de servicii si produse de calitate. Cu cat mai multi clienti noi intr-o perioada scurta de timp, cu atat mai bine, mai ales daca ai si clienti vechi care au mai renuntat la tine si baza de clienti nu mai e asa de bine inchegata.
Continua sa faci schimbari si sa le mentii pe cele deja implementate. Nu te rezuma doar la niste schimbari de moment din perioada de criza. Continua sa le faci si dupa ce a trecut perioada mai grea, sa le mentii pe cele deja existente. Fii consecvent si nu uita niciodata ca o afacere care merge ca pe roate are nevoie de predictibilitate. Fii mereu cu ochii pe tot ce se intampla cu afacerea ta si schimba tot ce poti ca sa o mentii pe linia de plutire orice s-ar intampla.