19 iunie 2024

In afara de planul de afaceri si de o viziune coerenta in privinta businessului tau va trebui sa te gandesti si la niste obiective de atins pentru a ajunge cat mai repede la succesul dorit in afaceri. Cu ajutorul lor iti indeplinesti misiunea declarata inca de la lansarea afacerii si te asiguri ca dezvoltarea businessului este in directia dorita. Obiectivele realiste sunt cele de care ai mare nevoie in afaceri, ele iti vor permite sa treci mai usor peste orice obstacole si sa nu pierzi timp si bani fara rost.

De ce ai avea nevoie de obiective in business? E o intrebare legitima de la care poti pleca in momentul in care incepi sa creionezi lista ta de obiective importante de bifat in perioada urmatoare. Ai nevoie de obiective in afaceri pentru a masura progresul facut, pentru a ajunge la rezultatele dorite. Tot ele te ajuta sa ramai concentrat la ce conteaza pentru business, iti ofera o idee legata de directia in care te vei indrepta si vei sti mereu spre ce tintesti. Pana la urma obiectivele afacerii iti vor transforma viziunea afacerii in realitate.

Nu toate obiectivele sunt potrivite pentru afacerea ta. Cele realiste sunt recomandate tot timpul cand iti doresti sa te dezvolti si sa ai succes in afaceri. Un obiectiv realist va fi mai usor de bifat decat unul idealist, care nu prea are legatura cu realitatea afacerii tale, va ajuta mai mult businessul detinut.

Ce ai de facut pentru a avea mereu obiective realiste pentru afacerea ta?

Incepe cu obiective pe termen scurt. Chiar daca ai o afacere ce promite si esti sigur pe tine ar fi bine sa nu te „arunci” la obiective ambitioase. Porneste de la obiective realiste care se pot indeplini, materializa in cateva saptamani, poate luni. Asa ai incredere mai mare in tine si in afacerea ta, vezi ce merge si ce nu merge bine, iar pe termen lung ai toate sansele sa ajungi la obiective si mai ambitioase de indeplinit pe termen lung. Nu conteaza ce fel de afacere ai, mica sau mare, mai complexa sau mai simpla, important este ca obiectivele fixate sa fie… cat mai apropiate de ceea ce poti face si indeplini cat mai usor, fara costuri prea mari.

Gandeste-te mereu „de ce?” cand iti fixezi obiective in afaceri. E poate cea mai dificila intrebare pentru tine, dar ea te ajuta sa vezi de ce ai nevoie de respectivele obiective, ce motivatie se ascunde in spatele lor. De exemplu, vrei sa iti dezvolti afacerea asa, vrei eficienta mai mare, vrei doar sa treci peste momente mai dificile sau vrei profit mai mare. Daca intelegi de la inceput, cand obiectivele sunt doar pe hartie, de ce le ai si ce vrei sa obtii prin implementarea lor vei fi mai motivat si mai concentrat pe masura ce incerci sa le duci la indeplinire, sa le atingi.

Imparte obiectivele pe termen lung in mai multe obiective pe termen scurt. Impartirea obiectivelor pe termen lung in cat mai multe obiective ce pot fi bifate rapid, pe termen lung, iti va permite sa vezi progresul afacerii si sa fii mai aproape de a duce la indeplinire toate obiectivele pe termen lung. Stabileste obiective pe saptamanale, lunare, atinge fiecare obiectiv in parte si priveste fiecare obiectiv ca pe o realizare importanta.

Monitorizeaza rezultatele in permanenta. Nu e suficient sa ai obiective realiste si sa le atingi, trebuie sa monitorizezi si rezultatele. Vezi cat de bine te descurci pe masura ce ajungi sa iti indeplinesti obiectivele, ajusteaza din mers tot ce e de ajustat si incearca sa nu ai prea multe asteptari daca obiectivele sunt pe termen lung si sunt prea ambitioase la inceput. Poti folosi instrumente utile on-line pentru monitorizare, e bine sa analizezi fiecare rezultat in parte si tot procesul implicat ca sa stii ce vei avea de facut la setarea urmatoarelor obiective realiste.

Sarbatoreste fiecare obiectiv indeplinit. Indiferent ca e un obiectiv pe termen lung sau unul pe termen scurt trebuie sa te inveti sa te recompensezi de fiecare data cand il indeplinesti. Ramai motivat si concentrat pe urmatoarele obiective de indeplinit in acest fel. Nu trebuie sa te gandesti la vacante scumpe sau la premii constand in diferite lucruri valoroase. O iesire cu prietenii, o mica petrecere cu oamenii de la munca, toate te vor ajuta sa te simti bine si sa stii ca respectivul obiectiv chiar a fost unul important pentru tine, a insemnat ceva.

Cum te asiguri ca ai ales obiective realiste, potrivite pentru afacerea ta si dorinta ta de dezvoltare?

  • Concentreaza-te pe obiective specifice de atins-nu incerca sa iti fixezi niste obiective care reprezinta un ideal pentru tine, fii specific si gandeste mereu in termeni concreti;
  • Ia in considerare si resursele disponibile-daca nu ai prea multe resurse la dispozitie seteaza obiective ceva mai simple si realiste ca sa nu ajungi sa pierzi timp si bani fara rost;
  • Alege obiective relevante in raport cu afacerea ta-te vei concentra pe ce conteaza pentru afacerea ta ca sa nu iti pierzi entuziasmul si energia incercand sa indeplinesti obiective care nu ti se potrivesc;
  • Analizeaza detaliat fiecare obiectiv si sansele de indeplinire-inainte sa te apuci sa lucrezi pentru indeplinirea obiectivului incearca sa vezi cat de bine va fi implementat obiectivul, analizeaza-l si noteaza orice fel de obstacole si probleme ce pot sa apara in asa fel incat sa ai o imagine clara 360 grade in privinta sa. Daca stii de la inceput sansele reale de indeplinire a obiectivelor tale vei putea sa le triezi mai usor si sa ai doar obiectivele care sunt simplu de pus in practica si indeplinit.

Alinierea obiectivelor echipei tale cu obiectivele afacerii este foarte importanta mai ales cand ai deja obiective foarte ambitioase si realizabile la orizont. Cum vei reusi aceasta aliniere? Intai afli totul despre motivatia echipei si idealurilor ei, incerci sa vezi la nivel individual ce scopuri, obiective exista si cat de importante sunt ele pentru angajatii tai.

Dupa ce stii ce vor angajatii si echipa ta vei trece la pasul urmator, crearea unei culturi organizationale, la nivel de companie in care obiectivele individuale sunt importante si sunt apreciate. Ofera beneficii echipei pentru a fi sigur ca ai obiectivele indeplinite si toata lumea multumita, dar demonstreaza si impactul pozitiv pe care il are afacerea ta asupra societatii, poate si asupra lumii.

Un vechi proverb african rezuma esenta acestei colaborari stranse cu echipa si aplecarii asupra nevoilor si ideilor oamenilor tai: „Daca iti doresti sa mergi mai repede, mergi singur. Daca iti doresti sa mergi mai departe, mergi impreuna cu alti oameni”.

Asadar, arata membrilor echipei tale cum anume obiectivele realiste ale companiei vor rezolva probleme locale, nationale, poate globale si vei avea cu siguranta mai multi oameni din companie alaturi de tine in incercarea de indeplinire a obiectivelor deja setate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *