19 iunie 2024

Ti s-a spus de multe ori sa vezi „partea plina a paharului”, sa gandesti „pozitiv”. Gandirea pozitiva este un concept abstract pe care fiecare il intelege in felul sau, e o chestiune subiectiva. Orice individ are propria viziune despre gandirea pozitiva, o viziune pe care o interiorizeaza si o construieste in functie de realitatea perceputa subiectiv. Daca pana acum nu ai inteles prea bine ce e cu gandirea pozitiva si ce beneficii poti avea daca adopti o astfel de strategie in articolul de fata vei afla toate informatiile de care ai nevoie ca sa folosesti aceasta „arma” in favoarea ta pentru o viata ceva mai roz.

Gandirea pozitiva care vine la pachet cu optimismul este o etapa cheie in managementul eficient al stresului. Si daca reusesti sa tii stresul sub control ai si multiple beneficii pentru sanatate, sanatatea fizica si psihica deopotriva. Inca de la inceput trebuie facuta o precizare importanta: gandirea pozitiva nu inseamna sa ignori complet toate situatiile mai putin placute si complicate din viata personala. Ceea ce faci cand iti propui sa gandesti pozitiv este sa ai o abordare ceva mai optimista a evenimentelor neplacute, sa ai abordare pozitiva si productiva. Tot timpul vei gandi ca se va intampla ceva bine in viata ta si ca nu va urma ceva rau.

Gandirea pozitiva incepe de multe ori cu o discutie… cu tine. Ai ganduri care apar in mintea ta si trebuie sa te folosesti de ele si de vocea ta interioara ca sa poti construi aceasta gandire pozitiva, optimista. Gandurile automate care tot apar in minte pot fi negative si pozitive. Discutiile cu tine insuti sunt generate de logica si ratiune, altele pot sa fie generate de perceptii gresite, stereotipuri, pentru ca nu ai informatii suficiente sau asteptarile sunt prea mari, ai multe idei preconcepute.

Care sunt avantajele gandirii pozitive?

  • Mai putin stres si o viata mai linistita;
  • Risc scazut de depresie;
  • Rezistenta mai mare la afectiuni comune, sistem imunitar mai puternic;
  • Sanatate mintala imbunatatita, echilibru chimic la nivel cerebral mai usor de mentinut;
  • Sanatate fizica imbunatatita;
  • Performante mai bune in cariera si stabilitate mai mare in viata personala;
  • Viata sociala si personala excelenta, incredere in sine imbunatatita;
  • Relatii interpersonale imbunatatite, esti mai usor abordabil, esti empatic;
  • Rezolvi mai rapid orice fel de probleme din viata personala si profesionala, esti mai creativ, gasesti solutii inedite la probleme comune;
  • Dispare teama de esec, orice fel de esec in viata este o modalitate de a creste, de a te dezvolta in plan personal, esecul e vazut ca o oportunitate, inveti din greseli mereu;
  • Faci fata mai usor oricaror provocari.

Cum ajungi sa ai o gandire pozitiva fara efort?

  1. Incearca sa fii inconjurat mereu de oameni cu gandire pozitiva, gandirea pozitiva este „contagioasa”;
  2. Asuma-ti raspunderea pentru comportamentele tale, renunta sa mai faci pe victima mereu, inveti din greseli si eviti sa mai dai vina pe altii;
  3. Contribuie la, ajuta comunitatea din jurul tau, fa voluntariat cat de mult poti, vei putea sa gandesti pozitiv ceva mai usor asa;
  4. Citeste carti, materiale care incurajeaza optimismul si gandirea pozitiva;
  5. Recunoaste si inlocuieste gandurile negative, dar ai grija sa nu transformi toate gandurile tale in ganduri de un pozitivism nerealist, fii realist mereu;
  6. Stabileste ce ai de facut si munceste ca sa iti atingi obiectivele in viata, stabileste obiective clare si fa tot ce poti, cu gandire pozitiva, desigur, ca sa le bifezi rand pe rand;
  7. Ia in considerare si consecintele negativitatii, gandirii negative, gandirea negativa iti influenteaza comportamentele, relatiile interpersonale, sentimentele, emotiile;
  8. Ofera complimente altora ori de cate ori o poti face, vezi doar partea buna in toti oamenii;
  9. Ingrijeste-te si vei putea gandi pozitiv mult mai usor, odihneste-te, fa exercitii fizice, incearca sa scapi de stres. Vei avea mai multa energie pentru a te concentra pe gandirea pozitiva;
  10. Foloseste cuvinte, sintagme pozitive si incurajatoare in conversatiile cu tine sau cu altii, nu te critica, nu te judeca prea aspru;
  11. Vizualizeaza intotdeauna succesul, vei avea mai multa incredere in tine si vei ajunge la gandirea pozitiva dorita;
  12. Zambeste si razi mai des pentru a putea gandi pozitiv, pentru a scoate la lumina gandurile pozitive;
  13. Nu uita sa te incurajezi mereu, vei avea asa incredere mai mare in tine si in capacitatile tale;
  14. Tine un jurnal in care sa notezi realizarile tale si toate situatiile in care ai avut parte de succes;
  15. Comunica mai eficient, comunicarea pozitiva cu oamenii din jurul tau intareste relatiile si promoveaza mediul perfect pentru gandirea pozitiva.

Gandirea pozitiva nu apare peste noapte, trebuie sa ai rabdare si sa lucrezi mereu la tine si la relatiile tale cu restul lumii, la socializare si la modalitatile care te ajuta sa fii optimist si sa ai un optimism molipsitor. Important este sa fii constant si sa iti propui sa gandesti pozitiv in orice fel de scenariu, indiferent cat de dificil ar putea sa para la inceput. Cu siguranta vei reusi si te vei simti mai bine, vei avea o viata mai relaxata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *