In vremuri atat de tulburi si de dificile din punct de vedere financiar, provocarile din business nu mai sunt deloc o posibilitate, au devenit o realitate. Orice afacere, mare sau mica, se va confrunta cu ele la un moment dat, asta e foarte important de retinut, asa ca trebuie sa fii pregatit sa le faci fata. Nu te lasa coplesit si gandeste din timp planuri si abordari ca sa treci cu bine peste orice fel de probleme si obstacole. Cele mai simple idei de abordare a provocarilor din business sunt si cele mai bune, de fiecare data…
Cand a fost ultima data cand ai avut probleme cu afacerea pe care o detii? Se intampla destul de des sa te afli in fata unei provocari peste care crezi ca nu vei mai trece si te apropii cu pasi repezi de faliment. Nu e totul pierdut daca te gandesti un pic si pui pe hartie cateva solutii si metode de a iesi din impas. Daca nu stii exact ce sa faci cand ai in fata provocari majore in business iti dam noi cateva idei bune de pus in practica in astfel de situatii care te vor ajuta sa treci si peste acest hop.
Gaseste problema corecta de rezolvat. Foarte multi manageri nu reusesc sa aiba succesul dorit in afaceri pentru ca nu isi dau timp sa gaseasca problema reala pe care vor sa o rezolve. Inainte sa iei orice fel de actiune fa o documentare, intoarce problema pe toate partile, cere pareri, incearca sa intelegi foarte bine care e cea mai importanta lectie pe care ai invatat-o pana acum. De abia cand ai inteles care e problema ta reala poti incepe sa cauti si raspunsuri cat mai rapide ca sa iesi din orice fel de situatie mai delicata. Discuta cu angajatii, cu partenerii, cu toti clientii si vezi ce faci bine si ce faci rau, cum ai ajuns sa ai problema pe care vrei sa o rezolvi cumva ca sa poti merge mai departe.
Toata atentia pe clienti. Mai toate problemele din business vin de la clienti, nu de la competitie. Cam toate greselile pe care le faci au legatura cu serviciile si produsele pe care le propui clientilor. Poti incepe sa ai un feedback mai bun de la ei, sa vezi ce nemultumiri au, ce poti face tu ca sa ii ajuti sa ajunga la serviciile de calitate pe care si le doresc. Atat timp cat discuti si exista comunicare si raspunsuri de la clienti stii ca esti pe calea cea buna si rezolvi problemele rapid.
Gandeste-te si la context. Daca te gandesti la clienti esti pe drumul cel bun, dar mai ai mult pana sa iti dai seama ce s-a intamplat. Contextul te va ajuta enorm sa intelegi unde te afli si ce ai de facut pe viitor. Vezi in ce departamente apar problemele, vezi ce interactiuni exista, daca exista, vezi ce reactie au clientii. Contextul iti ofera o imagine de ansamblu asupra problemei tale si tot el te ajuta sa mergi mai departe si sa iei decizii cat mai bune. Chiar daca pare un concept abstract, contextul este cel mai important aliat al tau, daca incerci sa il intelegi si sa ai un unghi cat mai bun cand pornesti la rezolvarea problemelor din business.
Inovatie si creativitate. Daca vezi ca lucrurile nu mai merg in directia dorita incearca sa ai o gandire creativa, sa inovezi, sa vii cu noutati si cu idei noi pe care le gasesti cu ajutorul echipei tale. Nu te feri sa te intalnesti cu toti angajatii si sa incerci sa gasesti multe idei. Bune sau nu, ele vor ajuta la depistarea acelei idei care iti va salva afacerea si te va ajuta sa progresezi si sa oferi clientilor tot ce au nevoie, exact asa cum se asteapta, sa fii cat mai aproape de asteptarile lor.
Cauta solutii multiple. Nu te opri la o singura solutie care pare foarte buna. Pune pe masa cat mai multe solutii si incearca sa ai de fiecare data cele mai bune abordari, unele deschise. Cea mai simpla solutie e si cea mai buna, asta e criteriul de alegere, dar pentru asta ai nevoie de cat mai multe solutii si aici te vor ajuta angajatii si partenerii tai. Si nu te vei opri pana cand nu gasesti solutia potrivita. Daca o gasesti e bine sa mai ai una de backup in caz ca la un moment dat ea nu va mai functiona.
Alege echipa perfecta pentru tine si afacerea ta. Ai nevoie de oameni care gasesc solutii si au rezultate pe care le poti masura, pe care le poti vedea. Chiar daca apar solutii destul de complexe la probleme si mai complexe e bine sa le analizati impreuna si sa iti cauti oameni care sa fie mereu alaturi de tine cu idei si cu abordari care sa te ajute sa progresezi, sa mergi in directia dorita. Discuta cu departamentul de resurse umane si incearca sa stabilesti inca de la inceput directiile pe care vrei sa le ai urmate la angajari ca sa ai doar oameni competenti si gata sa iti sara in ajutor in orice fel de situatie.