Esti in fata raionului cu produse cosmetice si cauti produsul favorit pentru hidratarea pielii sau pentru estomparea unor riduri. Gasesti creme, fillere, alte tipuri de produse cu acid hialuronic, dar sunt prea multe si trebuie sa te opresti la unul singur, toate iti fac cu ochiul. Pe care il vei alege, la care te vei opri intr-un final? Pe cel care are brandul cel mai puternic, de care ai mai auzit si care a avut un marketing suficient de bun si un buget suficient de mare pentru departamentul de publicitate.
Brandul produselor cosmetice este deosebit de important pentru o industrie care are vanzari anuale de milioane de euro. Daca nu esti cunoscut, daca lumea nu te stie nu vei putea vinde niciodata milioane de produse intr-un timp foarte scurt. Cu cat brandul ajunge mai rapid la oameni, la clienti, cu atat vei avea sanse mai mari sa fii popular pe piata si sa ai vanzari mai mari decat te-ai fi asteptat.
In spatele oricarui brand cosmetic se ascund investitii, linii de productie moderne, oameni cu experienta care stiu cum sa fabrice si sa prezinte produsele pe baza de acid hialuronic, indiferent care ar fi ele. Brandurile mari, de exemplu Stylage, Belotero, au pornit, ca multe altele, de la niste nume pe o hartie, de la un concept creativ. Si s-au dezvoltat, au reusit sa se impuna pe piata si sa fie cautate.
Spre deosebire de alte produse banale din categoria cosmetice, cele care au un continut destul de mare de acid hialuronic de calitate depind si mai mult de acest brand si de branding. E vorba despre o substanta care actioneaza in profunzimea pielii, intra in contact direct cu organismul, caspulele ajung in organism.
Cine cumpara produsele din astfel de categorii trebuie sa fie siguri ca vor avea efectele asteptate si ca vor putea sa se bazeze pe ele pe termen lung. Iar brandul important ofera aceasta siguranta.
Si pana la urma cat de mult conteaza brandul din spatele produselor pe baza de acid hialuronic?
· Ai un brand puternic, obtii increderea clientilor mai usor. Stim deja prea bine ca brandul vinde. Dar pe langa vanzari mai bune reusesti ceva ce s-ar putea sa fie foarte greu de obtinut: primesti increderea publicului tinta mai rapid. Cand ai un brand mare in spatele unor produse de calitate clientii vor avea incredere imediat in produsele tale, inca de la inceput. Din doua variante vor alege produsul tau in prima faza doar pentru ca au incredere in brand. Si e foarte greu sa ai aceasta incredere in brand inca de la inceput…;
· Investesti in branding, ai si mai multe posibilitati de dezvoltare. Cand lucrurile merg bine poti sa modernizezi linii de productie, sa incerci sa inovezi, sa incerci sa ai de fiecare data cele mai bune tipuri de produse de pe piata. Iti permiti sa te „joci” si sa vii mereu cu noutati, sa ai oameni foarte buni si zone de productie speciale doar pentru anumite tipuri de productie;
· Brandul conteaza foarte mult cand tinta ta este profitul pe termen mediu si lung. Brandul iti asigura expunere mai buna, cu un brand puternic vinzi mai bine si ai si profit, un profit pe care te poti baza indiferent de context si de vremuri;
· Cu un brand puternic reusesti sa atragi mereu clienti noi. Ai un brand cunoscut si un marketing bine facut, o strategie publicitara care a dat roade, poti sa te gandesti si la extinderea bazei de clienti. Atragerea de clienti noi e simpla, e usor sa ai din ce in ce mai multi clienti cand lumea are incredere in brand si il cauta mereu la raionul de produse cosmetice;
· Un brand puternic aduce si stabilitate economica. E firesc sa se intample asa, ai venituri constante si poate in crestere, nu te temi ca vei ramane cu facturi neachitate sau cu bugete prea mici pentru toate nevoile firmei tale. Brandul popular, puternic, va aduce si o stabilitate la care multe firme mai mici, care nu au branduri atat de vizibile pe piata, vor aspira si pe care acestea vor incerca sa o obtina;
· Cu un brand puternic, bine definit, nu vei mai avea atat de multe lucruri de pus la punct. Vei munci si mai putin in companie cand brandul este deja unul puternic si ai o baza importanta de clienti care te cauta si care cumpara constant produsele fabricate de tine. E important insa sa nu renunti la coordonarea si la supravegherea activitatilor din companie pentru a fi sigur ca toata afacerea functioneaza fix cum iti doresti.