4 decembrie 2024

Astazi cuvantul de ordine in afaceri este automatizarea. E nevoie de cat mai multe sarcini automatizate si de cat mai mult timp pentru indeplinirea lucrurilor cu adevarat importante pentru business. Dar automatizarea nu poate fi facuta oricum si e nevoie de o abordare structurata si cat mai eficienta, personalizata.

Sa automatizezi o afacere este astazi extrem de simplu daca gasesti instrumentele necesare si softurile si ai si ceva timp sa implementezi toate strategiile de automatizare. Desi pare destul de complicat, in esenta o automatizare e mai simpla decat ti-ai inchipui si aduce rezultate excelente de fiecare data. Ce ai de facut?

Seteaza campanii de e-mail automate. E foarte simplu sa ai campanii de e-mail automatizate complet. Poti sa setezi trimiterea de e-mail-uri in functie de anumite actiuni, de confirmari, trimiterea la intervale regulate, trimiterea de e-mail-uri dupa completarea unor anumite formulare, testare continut A/B si trimiterea automata a celei mai bune variante de continut, personalizarea automata a e-mail-urilor trimise, trimiterea in functie de segmentarea grupurilor.

O platforma de automatizare a acestor actiuni legate de e-mail-uri este un prim pas spre o automatiazare totala a tot ce tine de e-mail. Cam toate instrumentele de marketing populare de e-mail au functionalitatea aceasta integrata.

Creeaza proceduri standardizate de operare. Automatizarea afacerii presupune si instructiuni detaliate care subliniaza cum anume sa finalizezi procese in interiorul afacerii tale. Pe masura ce compania se dezvolta, daca ai astfel de instructiuni bine setate va fi mai usor sa delegi sarcini altora si sa furnizezi informatii relevante noilor membri ai echipei. Cu cat noii membri ai echipei se integreaza mai usor, cu atat vei avea si rezultate mai bune pe termen lung.

Incarca datele de contact intr-un soft, solutie CRm pentru o baza de date centralizata. Automatizarea accesului la informatiile clientilor, bazelor de clienti, este foarte simpla via CRM, folosit pe post de baza centralizata. Se sincronizeaza contactele, datele dintre aplicatii, actualizarile sunt automate imediat ce apar schimbari pe conturile de client. Se imbunatatesc relatiile cu toti clientii si se reduce munca manuala realizata de echipa.

Implementarea sistemului de punctare a lead-urilor. Daca nu stii clar care sunt cele mai viabile lead-uri ar trebui sa ai un sistem de punctare pentru acestea. Atributele cheie ale fiecarui lead vor genera valori numerice si in functie de ele vor fi prioritizate automat lead-urile si stii clar cine ar putea cumpara de la tine. Te folosesti de lead-uri care vor aduce clienti care vor plati pentru serviciile si produsele tale si vei avea de fiecare data tot ce ai nevoie pentru a ajunge mai rapid la profit.

Foloseste in avantajul tau instrumentele programare de pe social media. Daca nu ai timp sa te ocupi de postari poti sa folosesti instrumentele de marketing de pe social media pentru programarea postarilor tale pentru n zile, luni. Se poate posta in acelasi timp pe toate platformele si poti programa foarte usor ca sa ai acces la cele mai bune sisteme de automatizare a afacerii tale in toate privintele. Ai control total asupra programarilor, poti sa modifici ce doresti in privinta programarii facute si ai de fiecare data cele mai bune abordari posibile in privinta ritmului in care postezi in social media.

Raspunsuri imediate, automate, la cererile clientilor. Automatizarea nu inseamna sa elimini total factorul uman, inseamna sa ajuti oamenii sa isi faca treaba mai bine si sa aiba timp mai mult pentru clienti. Poti automatiza notificarile, se pot automatiza in parte si interactiunile cu fiecare client in parte, raspunsurile mai simple sa fie date automat, interactiunea sa porneasca automat de fiecare data. Calitatea interactiunilor client-personal Call Center, Relatii Clienti este mult imbunatatita, se pastreaza calitatea serviciilor oferite.

Automatizarea mesajelor de marketing via SMS. Inca din timpul carantinei fortate impuse de COVID-19 si de pandemie tot ce tine de SMS marketing a inceput sa fie din nou in centrul atentiei. Si s-a pastrat acest trend de automatizare, s-au automizat si vanzarile si toate notificarile si mesajel prin SMS sunt din nou folosite pentru a aduce mai multi clienti si de a creste vanzarile.

Automatizarea sarcinilor repetitive. Daca ai foarte multe sarcini repetitive poti sa te folosesti de instrumente moderne si softuri pentru automatizare. Asa castigi timp si bani si lasi angajatii sa isi faca treaba mai bine si sa faca mai multe lucruri pentru tine. Poti combina fel de fel de strategii de automatizare ca sa termini cat mai rapid cu tot ce se repeta la infinit si poate fi facut si cu ajutorul unui soft care nu oboseste niciodata.

Externalizeaza o parte din sarcini. Vezi ce sarcini poti sa le delegi catre alti experti, specialisti si scapa de cat mai multe dintre ele, automatizeaza tot ce poti prin externalizare ca sa ai rezultate notabile pe termen lung. Sa nu cazi in capcana externalizarii totale a sarcinilor, nu e nevoie de asa ceva, nu asta inseamna automatizarea afacerii.

Implementeaza un sistem de management al sarcinilor zilnice. E important sa fie automatizat complet, sa folosesti softuri premium si sa fii organizat cat poti de mult. Toata lumea stie ce are de facut, ce progres s-a facut, datele sunt disponibile automat, integrarea cu mai multe servicii on-line sau locale este excelenta de fiecare data.

Centralizeaza comunicarea interna. Clarifica si automatizeaza comunicarea interna, remindere, notificari, feedback, urmarirea indeplinirii sarcinilor etc. E foarte important sa ai o comunicare cat mai eficienta si sa automatizezi fiecare aspect al ei in asa fel incat toata lumea sa fie multumita si sa nu existe lacune si probleme de comunicare intre toti membrii echipelor din subordinea ta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *